کتاب ابر تندر

Thunderhead
(داس مرگ - کتاب دوم)
کد کتاب : 13792
مترجم :
شابک : 978-6004623582
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 526
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد بهترین کتاب داستان نوجوانان گودریدز سال 2018

«نیل شوسترمن» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب ابر تندر اثر نیل شوسترمن

کتاب «ابر تندر» رمانی نوشته ی «نیل شوسترمن» است که نخستین بار در سال 2018 به چاپ رسید. یک سال از اتفاقات کتاب قبلی می گذرد و «داس آناستازیا» که زمانی با نام «سیترا ترانووا» شناخته می شد، در کنار استادش «داس ماری کوری» زندگی می کند و «خوشه چینی هایش» را در آرامشی نسبی به انجام می رساند. «روئن» حالا با نام «داس لوسیفر» شناخته می شود. او «داس های» فاسدی را شکار می کند که به نظرش، لیاقت داشتن این لقب را ندارند. حاکم این جهان، «ابر تندر» است: یک هوش مصنوعی که همه چیز را در مورد همه کس می داند. با این حال، «ابر تندر» مسئولیتی در قبال «داس شهر» ندارد و به همین خاطر، برای متوقف کردن «روئن» کاری انجام نمی دهد. وقتی دشمنی قدیمی از راه می رسد و «داس شهر» را در آشوب فرو می برد، و وقتی معلوم می شود «روئن» نمی تواند به تنهایی از پس او برآید، تمام ساکنین «داس شهر» به این فکر می کنند که آیا «ابر تندر» قوانین خودش را خواهد شکست و مداخله خواهد کرد یا خیر.

کتاب ابر تندر

نیل شوسترمن
نیل شوسترمن، زاده ی 12 نوامبر 1962، نویسنده ی آمریکایی است.شوسترمن در بروکلین به دنیا آمد و بزرگ شد. او از همان دوران کودکی، عاشق و شیفته ی مطالعه ی کتاب بود. شوسترمن در شانزده سالگی به همراه خانواده به نیومکزیکو نقل مکان کرد. او در دانشگاه کالیفرنیا به تحصیل در رشته های روانشناسی و تئاتر پرداخت و ستون نویس ژورنال دانشکده نیز بود.شوسترمن بعد از اتمام دوران دانشگاه، به عنوان دستیار در یک موسسه ی استعدادیابی در لس آنجلس مشغول به کار شد. او بعد از یک سال، اولین قرارداد چاپ کتاب و قراردادی برای ن...
نکوداشت های کتاب ابر تندر
A rare sequel that is even better than the first book.
دنباله ای کمیاب که حتی بهتر از کتاب نخست است.
School Library Journal School Library Journal

The plot races at a breathless pace.
پیرنگ با سرعتی نفسگیر به پیش می رود.
Shelf Awareness Shelf Awareness

Intelligent and entertaining.
هوشمندانه و سرگرم کننده.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب ابر تندر (لذت متن)
در میان همه ی موجودات دارای ادراک، من چه خوش اقبالم که هدف خود را می دانم. من به بشریت خدمت می کنم. من فرزندی هستم که نقش والدین را عهده دار شده؛ مخلوقی که به سوی خالق خود کشیده می شود.

اسم «ابر تندر» را برای من انتخاب کرده اند؛ نامی که از بعضی نظرها مناسب است، چون من همان «ابر» هستم که تکامل یافته و به پدیده ای بسیار انبوه و پیچیده تر تبدیل شده است.

درست است که آذرخش در وجودم جرقه می زند اما هرگز صاعقه نمی زنم. بله، قدرت این را دارم که اگر بخواهم، بشریت را از بین ببرم و زمین را نابود کنم اما چرا باید چنین چیزی بخواهم؟ عدالت این کار کجاست؟ من، طبق تعریف، عدالت محض و وفاداری مطلق هستم. این جهان، گلی است که در دست من نهاده شده. حاضرم به جای نابود کردن آن، به زندگی خودم پایان دهم.