کتاب بادها

Los vientos
کد کتاب : 138484
مترجم :
شابک : 978-6223321061
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 17 مهر

معرفی کتاب بادها اثر ماریو وارگاس یوسا

«بادها» رمانی نوشته ماریو وارگاس یوسا، نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات است. «بادها» رمانی کوتاه است که در دسته ادبیات داستانی مدرن تقسیم‌بندی می‌شود و از المان‌های رئالیسم جادویی هم در آن استفاده شده است. یوسا در این رمان به ترس‌های درونی انسان در مواجه با فراموشی و گذر عمر می‌پردازد. نویسنده در «بادها» داستان پیرمردی را روایت می‌کند که با تمام وجود برای یافتن راهی به سوی گذشته و خانه تلاش می‌کند تا بتواند به زندگی خود معنا بخشد.
یوسا در «بادها» علاوه‌بر روایت داستان در لایه‌های عمیق‌تر رمان به موضوعاتی همچون تنهایی، فراموشی، مرگ و اضطراب انسان معاصر در جهانی رو به زوال می‌پردازد. «بادها» داستان زندگی پیرمردی را روایت می‌کند که به فراموشی دچار شده و در شهری که همه‌جای آن برای او ناشناس می‌نماید، گمشده است.
قهرمان اصلی کتاب «بادها» پیرمردی است که هویت و گذشته‌اش در پرده‌ای از ابهام است. داستان «بادها» از جایی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی، در خیابانی شلوغ و ناآشنا است. پیرمرد نمی‌تواند به یاد آورد چگونه به آنجا رسیده است. احساس ناخوشایند گم‌شدن و فراموشی، او را وحشت‌زده می‌کند. در این میان فقط یک چیز است که مرد آن را به یاد می‌آورد و آن هم قرار تلفنی روزانه‌ای است که با دوست قدیمی‌اش، اوسوریو دارد. همین موضوع نجات‌بخش پیرمرد است زیرا او امیدوار می‌شود که در تماسی که با اوسوریو خواهد داشت، می‌تواند مشکل فراموشی و سرگردانی خود را حل کند و راهی برای پیداکردن مسیر بازگشت به خانه پیدا کند. اما یوسا مرز میان توهم و واقعیت را در این داستان چنان به هم پیوند می‌زند که خواننده هیچ‌گاه به این موضوع پی نمی‌برد که آیا اوسوریو ساخته ذهن پیرمرد است و یا واقعا وجود دارد.

کتاب بادها

ماریو وارگاس یوسا
ماریو بارگاس یوسا، در ۲۸ مارس سال ۱۹۳۶ در آرکیپای پرو به دنیا آمد. وی تنها فرزند پدر و مادرش بود و والدینش پنج ماه بعد از ازدواج از هم جدا شدند. ۱۰ سال اول زندگیش را در بولیوی و با مادرش گذراند. پس از آن که پدربزرگش مقام دولتی مهمی در پرو به دست آورد، همراه مادرش در سال ۱۹۴۶ به سرزمینش بازگشت. دوران کودکی او با سختی سپری شد.در ۱۴ سالگی پدرش وی را به دبیرستان نظام فرستاد که تأثیری ژرف و پایا بر او نهاد و ایده ی نخستین رمانش را در ذهنش پروراند. نگرش داروین گرایانه ی او نسبت به زندگی حاصل تجربه ...