کتاب پرونده ی کولینی

The Collini Case
کد کتاب : 14138
مترجم :
شابک : 978-9644487354
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پرونده ی کولینی اثر فردیناند فون شیراخ

"پرونده ی کولینی" اثری است درخشان در ژانر جنایی که یکی از جنایی نویسان مشهور آلمانی به نام "فردیناند فون شیراخ" آن را به نگارش درآورد و موفق شد با این کتاب، به یکی از پرفروش ترین نویسندگان آلمانی تبدیل شود.
فابریزیو کولینی، مرد آرام و بی حاشیه، وارد اتاق هتلی در مرکز شهر مونیخ می شود و مرتکب یک عمل ناپسند یعنی قتل وحشیانه هانس مایر صنعتگر مشهور و مورد احترام می شود. چرا باید یک فرد مسن که سابقه ی صدمه زدن به کسی را نداشته است به طور تصادفی، یک قربانی را انتخاب کرده و به وحشتناک ترین روش ممکن با او برخورد کند؟ وکیل جوانی که تازه تایید صلاحیت شده ، به نام کاسپار لاینن مسئول رسیدگی به این پرونده شده و او باید از شخصی که ظاهرا هیچ دفاعی ندارد دفاع کند؛ فردی که با خوشحالی به اجرای قتل اعتراف می کند!
کتاب دارای نقاط قوت بسیاری است که از جمله ی آن می توان به داستان عالی، کمبود جزییات که تعلیق های فراوان را ایجاد می کند، امکان تصور داستان در قالب فیلم و نمایش تلویزیونی و شخصیت های غنی اشاره کرد.
"پرونده ی کولینی" از "فردیناند فون شیراخ" داستانی کوتاه است که بلافاصله توجه خواننده را با نثری تیز و دقیق و غیر منتظره ترین نتایج، جلب می کند. اگر مایل هستید چهارچوب های مربوط به جرمی به ظاهر تصادفی را بازسازی کنید ، گفتن چیزهای بیشتر لذت خواندن این اثر را از بین می برد. پس هرچه سریع تر به سراغ این کتاب پرفروش رفته و رمز و راز جنایت آن را کشف کنید!

کتاب پرونده ی کولینی

فردیناند فون شیراخ
فردیناند فون شیراخ نویسنده آلمانی متولد 1964 در مونیخ است، در سال 2009 نخستین کتاب داستان خود را با عنوان «جنایت» منتشر کرد و جایزه ادبی «کلایست» را در سال 2009 برای مورد توجه‌ترین اثر نخستین ادبیات آلمانی را از آن خود کرد. این رمان 45 هفته در صدر لیست پرفروش ترین رمان‌های نشریه اشپیگل قرار داشت و بیش از 150 هزار نسخه از آن به فروش رسید و حق انتشار آن به 25 کشور فروخته و براي اقتباس سينمايي نيز انتخاب شد.
نکوداشت های کتاب پرونده ی کولینی
“A magnificent storyteller”
"یک داستان نویس عالی"
Der Spiegel

“A miracle of purpose and precision that leaves most bloated thrillers on the starting blocks.”
"معجزه ای از هدف و دقتی که اکثر داستان های هیجان انگیز به گرد پای آن هم نمی رسند."
Financial Times

Not just entertaining but historically significant”
"نه تنها سرگرم کننده است بلکه از نظر تاریخی هم جالب توجه است."
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب پرونده ی کولینی (لذت متن)
بعدها همه به یادشان می آمد، پیشخدمت های طبقه، هر دو خانم مسن در آسانسور، زن و شوهر در راهرو طبقه ی چهارم؛ گفتند، مردْ غول پیکر بود و همه از بو صحبت می کردند: بوی عرق. کولینی با آسانسور به طبقه ی چهارم رفت. دنبال شماره ی اتاق گشت، اتاق شماره ی ۴۰۰، « سوئیت براندنبورگ » ، در زد. « بله؟ » مردی که میان چهارچوب در ایستاده بود ۸۵ سال داشت، اما بسیار جوان تر از آن می نمود که کولینی انتظارش را داشت. عرق از پشت گردن کولینی سرازیر شد. « روزبه خیر، من کولینی هستم، از ‎«کوریره دلا سرا » . نامفهوم حرف می زد و از خود می پرسید که آیا مرد از او کارت شناسایی می خواهد؟ « بله، از آشنائیتون خوشحالم، بفرمائین تو. این جا برای مصاحبه از همه جا بهتره. » مرد دست اش را به طرف کولینی دراز کرد. کولینی خود را عقب کشید. نمی خواست او را لمس کند. هنوز نه. کولینی گفت: « دارم عرق می کنم. » مرد از این حرف اوقات اش تلخ شد، طنینی عجیب داشت. فکر کرد، هیچ کس چنین چیزی نمی گوید. پیرمرد با مهربانی گفت: « بله، امروز هوا واقعا شرجیه، باید منتظر بارون باشیم. » . حقیقت نداشت: اتاق ها این جا خنک بود. صدای دستگاه تهویه ی مطبوع به ندرت به گوش می رسید. به اتاق رفتند، قالی بژرنگ، چوب تیره رنگ، پنجره های بزرگ، همه چیز گران، استوار و به قاعده. کولینی از پنجره توانست دروازه ی براندنبورگ را ببیند، به نظرش دروازه بسیار نزدیک به او بود.