کتاب نقب

The Burrow
کد کتاب : 2831
مترجم :
شابک : 9789645917166
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 1923
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب نقب اثر فرانتس کافکا

((نقب)) یکی از واپسین داستان های ناتمام کافکاست. کمتر از یک سال بعد از نوشتن این داستان، کافکا رخت از جهان بر می بندد. زمان نوشتن داستان زمستان 1923 است.

کافکا در داستان «نقب» فرانتس کافکا، ماجرای جانوری شبیه موش کور را تعریف می کند که برای رهایی از جهان بیرون، تصمیم می گیرد جای امنی برای خود در دل زمین تعبیه کند. این جانور همه وسایل لازم، سدهایی دفاعی و انبار آدوغه در پناه گاهش فراهم می آورد، اما جهان بیرون دوباره به سراغ او می آید و یک صدای سوت مانند ناخوش آیند و ممتد که منشای آن مشخص نیست آزارش می دهد. زندگی امن این جانور به هم می ریزد و او به جستجوی این صدای ناخوش آیند راهی می شود.
این نویسنده در داستان «نقب» به نوعی داستان «قصر» خود را از نگاهی درونی دوباره نویسی کرده است. وی دراین باره یادآور شد: در «قصر» شخصیت داستان به دنبال قصری بیرونی است تا به آن راه پیدا کند ولی کاراکتر این داستان به دنبال آرامش درونی و پناه گاهی زیرزمینی است.

کتاب نقب

فرانتس کافکا
فرانتس کافکا، زاده ی ۳ ژوئیه ۱۸۸۳ و درگذشته ی ۳ ژوئن ۱۹۲۴، یکی از بزرگ ترین نویسندگان آلمانی زبان در قرن بیستم بود. آثار کافکا در زمره ی تأثیرگذارترین آثار در ادبیات غرب به شمار می آیند.کافکا در یک خانواده ی آلمانی زبان یهودی در پراگ به دنیا آمد. در آن زمان پراگ مرکز بوهم بود، سرزمینی پادشاهی متعلق به امپراتوری اتریش - مجارستان. او بزرگ ترین فرزند خانواده بود و دو برادر کوچک تر داشت که قبل از شش سالگی فرانتس مردند و سه خواهر که در جریان جنگ جهانی دوم در اردوگاه های مرگ نازی ها جان باختند.پدرش...