کتاب ناهار لخت

Naked Lunch
کد کتاب : 29842
مترجم :
شابک : 978-9647087325
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 394
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1959
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب ناهار لخت اثر ویلیام اس باروز

رمان ناهار لخت از زمان انتشار اصلی خود در پاریس در سال 1959 ، به یکی از مهمترین رمان های قرن بیستم تبدیل شده است.
این کتاب با تأثیرگذاری خود بر رابطه هنر و فحاشی ، یکی از کتابهایی است که نه فقط ادبیات بلکه فرهنگ آمریکایی را دوباره تعریف کرده است. رمان ناهار لخت به صورت مجموعه ای از تصویرهایی که بسیار سست به یکدیگر متصل شده اند ساخته و پرداخته شده است. باروز خود اظهار داشته که است که این طور در نظر گرفته شده که فصل ها به ترتیب دلخواه خود خواننده خوانده شود. خواننده روایت ویلیام لی را دنبال می کند ، که نام های مستعار مختلفی دارد ، از ایالات متحده تا مکزیک در حرکت است ، و در نهایت به طنجه باز میگردد و ...
این تصویر های کوتاه و می توان گفت منفصل از هم که در این رمان استفاده شده اند از تجربیات خود باروز در این مکانها و اعتیاد او به مواد مخدر (هروئین ، مرفین و در حالی که در طنجه بود ماجون [یک قارچ حشیش قوی] و همچنین یک نوع مخدر آلمانی ،گرفته شده است.
رمان ناهار لخت جزو صد رمان برتر انگلیسی زبان از سال 1923 تا 2005 طبق لیست تایمز است. در سال 1991 نیز فیلمی به کارگردانی دیوید کرانبرگ با همین عنوان از این رمان ساخته شده است. ناهار لخت رمانی که ساختار آن از ساختار های رایج در رمان نویسی پیروی نکرده و با کنار هم گذاشتن تصویرهایی بی رابط تجربه ای منحصر به فرد برای خواننده به ارمغان می آورد.

کتاب ناهار لخت

ویلیام اس باروز
ویلیام سیورد باروز دوم که اغلب با نام ویلیام اس. باروز شناخته می شودداستان نویس، مقاله نویس و منتقد اجتماعی آمریکایی است. او نوه ویلیام باروز اول و پدر ویلیام باروز سوم است. باروز یکی از چهره های اصلی نسل بیت و ادبیات پست مدرن به شمار می رود.بخش عمده ای از آثار او شرح حال گونه هایی از تجربیاتش در اعتیاد پنجاه سال پایانی عمر اوست.
نکوداشت های کتاب ناهار لخت
A landmark experimental novel.
یک رمان تجربه برجسته.
Los Angeles Times Los Angeles Times

A creator of grim fairy tales for adults, Burroughs spoke to our nightmare fears and, still worse, to our nightmare longings
باروز، خالق داستان های پریان به سبک گریم برای بزرگسالان، با ترس های کابوس وار ما و از این بدتر با هوس های کابوس وار ما صحبت می کند.
The Los Angeles Times Book Review

Burroughs is a superb writer, and Naked Lunch a novel of revolt in the best late-modern sense
باروز نویسنده ی برجسته ای است و ناهار لخت رمانی است شورشی در معنای ادبیات مدرن متاخر.
E. S. Seldon

قسمت هایی از کتاب ناهار لخت (لذت متن)
می توانم حس کنم که مأمورها دارند نزدیک می شوند، می توانم حس شان کنم که آن بیرون دارند می جنبند، که عروسک های جادوگری خبرچین شان را کار می گذارند دربارهی قاشق و چکاننده ی من که پرتشان می کنم در ایستگاه میدان واشنگتن پچ پچ می کنند، از روی گیت میلهای گردانی می پرم و پلکان آهنی را دو تا یکی میروم پایین و س وار خط متروی A شمال شهر میشوم.. جوان، خوش قیافه، با موهای کوتاه دورسفید، آبری لیگ، که از آن بچه هلوهای توی کار فیلمهای تبلیغاتی است، در را برایم باز نگه می دارد. واضح است که برای او حکم یک کاراکتر را دارم. می دانید که چه جور کاراکتری آدمی که راه می آید با پیشخدمت های بار و راننده تاکسی ها، باهاشان دربارهی هوک راست و داجرز حرف می زند، که در بار ندیک پیشخوان دار را با نام کوچک اش صدا می زند.

می گویم: «ممنونم، کوچولو می بینم تو هم از خودمونی که.» صورتش مثل ماشین پینبال روشن می شود، با حالتی احمقانه و صورتی رنگ و ترشرویانه گفتم: «آمارم رو چریده اون یارو،، (نکته: چریدن اصطلاح انگلیسی عامیانه ی جیب برها است برای خبر چینی) نزدیکتر رفتم و انگشتهای کثیف گردی ام را روی آستین گت پوست کوسه ای اش گذاشتم. «و ما برادران خونیای حساب میشیم که با یه سرنگ کثیف مشترک هم خون شده یم، پس میتونم خودمونی بهت بگم که اون باهاس در انتظار یه تزریق آتشین باشه.» (نکته: این تزریق آتشین یک سر هروئین سمی است که به معتاد فروخته می شود، با هدف نابودی اش. اغلب این گرد سمی را به خبر چینها می دهند. این تزریق آتشین معمولا استریکنین؟ است، چراکه طعم و قیافه ای شبیه هروئین دارد.)