کتاب اگر شبی از شبهای زمستان مسافری

If on a Winter's Night a Traveler
کد کتاب : 11334
مترجم :
شابک : 9789643290573
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 31
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی آرس برای ترجمه (۲۰۱۰)

برنده ی جایزه ی Ein Buch für die Stadt

معرفی کتاب اگر شبی از شبهای زمستان مسافری اثر ایتالو کالوینو

کتاب اگر شبی از شبهای زمستان مسافری، رمانی نوشته ی ایتالو کالوینو است که نخستین بار در سال 1979 وارد بازار نشر شد. یکی از شخصیت های این داستان عجیب که «کتابخوان» نامیده می شود، کتابی جدید و زیبا را می خرد که این گونه آغاز می گردد: «آرام باش. تمرکز کن. همه ی افکار دیگر را دور بریز. بگذار دنیای پیرامونت محو شود.» متأسفانه، بعد از حدود سی صفحه، او درمی یابد که کتابش مشکل دارد و جز همان بخش اول که دائما در سراسر کتاب تکرار شده، چیزی در آن نیست. او به کتابفروشی بازمی گردد و می فهمد که این کتاب، که فکر می کرد توسط کالوینو نوشته شده، در واقع اثر نویسنده ای لهستانی به نام بازاکبال است. او کتابی از این نویسنده ی لهستانی انتخاب می کند اما دوباره معلوم می شود که این نسخه نیز، اثر نویسنده ی دیگری است، و همینطور نسخه ی بعدی، و بعدی.

کتاب اگر شبی از شبهای زمستان مسافری

ایتالو کالوینو
ایتالو کالوینو (به ایتالیایی: Italo Calvino) (زاده ی ۱۵ اکتبر ۱۹۲۳ - درگذشته ی ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۵) نویسنده ی رمان و داستان کوتاه ایتالیایی است. وی سبک ادبی خاص خود را داشت که می توان آن را سوررئال یا پست مدرن توصیف کرد. سه گانه ی «نیاکان ما» (شامل شوالیه ناموجود، ویکنت شقه شده و بارون درخت نشین) و شهرهای نامرئی و شش یادداشت برای هزاره ی بعدی از تحسین شده ترین آثار او هستند. وی را یکی از مهم ترین نویسندگان ایتالیایی قرن بیستم می دانند.
نکوداشت های کتاب اگر شبی از شبهای زمستان مسافری
Calvino is a wizard.
کالوینو، یک افسونگر است.
New York Review of Books New York Review of Books

Charming and entertaining.
جذاب و سرگرم کننده.
The New Yorker

A novel capable of endless mutations.
رمانی قادر به دگردیسی های بی پایان.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب اگر شبی از شبهای زمستان مسافری (لذت متن)
صفحه ای که در حـال خـواندنش هـستی، باید تو را به حال اول برگرداند... این وحدت با خود، دربرگیرنده ی حرکتی است که متنی شایسته را بر متنی دیگر می آزماید.

فهمید که تعداد بسیاری از داستان هایی که نویسندگان معروف نوشته اند، کلمه به کلمه، سالیان سال قبل از انتشار، با صدایی گرفته از دهان پدر روایت ها شنیده شده...

ادبیات به خاطر قدرتی که در قبولاندن کذب دارد، دارای ارزش است و واقعیت خود را نیز در این کذب پیدا می کند، پس جعل به عنوان کذب، یک کذب دیگر، در واقع حقیقتی است به توان دو.