کتاب لی لی

Hopscotch
کد کتاب : 13005
مترجم :
شابک : 9789645989857
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 608
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی ملی کتاب آمریکا (برای ترجمه) سال 1967

معرفی کتاب لی لی اثر خولیو کورتاسار

کتاب لی لی، رمانی نوشته ی خولیو کورتاسار است که نخستین بار در سال 1963 انتشار یافت. هوریشیو الیویرا، نویسنده ای آرژانتینی است که به همراه معشوقه اش، لاماگا، در پاریس زندگی می کند و دور و برش را حلقه ای از دوستان گرفته اند که خود را «باشگاه» می نامند. مرگ یک کودک و ناپدید شدن لاماگا، به زندگی پر از لذت های توخالی او پایان می دهد و الیویرا را مجبور می کند تا به بوینس آیرس بازگردد، جایی که این شخصیت، به نوبت به عنوان یک فروشنده، مسئول مراقبت از گربه ای که واقعا می تواند بشمارد، و سرپرست یک آسایشگاه روانی مشغول به کار می شود. کتاب لی لی، داستان خیره کننده ماجراجویی های عجیب هوریشیو الیویرا را به شکلی هنرمندانه روایت می کند.

کتاب لی لی

خولیو کورتاسار
خولیو کورتاسار یک نسل از نویسندگان آمریکای لاتین، از مکزیک تا آرژانتین را تحت تأثیر قرار داد. بخش بزرگی از بهترین و شناخته شده‌ترین کارهایش را در فرانسه نوشت. جایی که در سال ۱۹۵۱ در آن شروع به کار کرد. وی یکی از بارورترین، متعهدترین و جهانی‌ترین نویسندگان آمریکای لاتین است که از ایشان با اصطلاح «بوم - Boom» یاد می‌شود. همچنین منتقدان ادبی از کورتاسار به عنوان یکی از نویسندگان شاخص دهه ۱۹۶۰ نام می‌برند.
نکوداشت های کتاب لی لی
Cortazar's masterpiece.
شاهکار کورتاسار.
The Times Literary Supplement

The most powerful encyclopedia of emotions and visions to emerge from the postwar generations of international writers.
قدرتمندترین دانشنامه ی احساسات و تخیلات که از نسل های نویسندگان متفکر پس از جنگ برآمده است.
The New Republic

قسمت هایی از کتاب لی لی (لذت متن)
بهترین تعریف برای انسان این است: دو پای بی بال و پر.

آنچه اغلب مردم عشق نام نهاده اند، عبارت از انتخاب زنی برای ازدواج کردن است. سوگند می خورم و دیده ام که او را انتخاب می کنند، انگار می توان عشق را انتخاب کرد.

بیهودگی این است که صبح بروی و ببینی یک بطری شیر نزدیک در خانه ات گذاشته اند و احساس آرامش کنی، چون روز قبل هم این اتفاق برایت افتاده بوده و شاید فردا هم اتفاق بیفتد.