کتاب اسبهای لگام گسیخته

Runaway Horses
کد کتاب : 36164
مترجم :
شابک : 978-6003760349
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 647
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب اسبهای لگام گسیخته اثر یوکیو میشیما

«اسبهای لگام گسیخته» یوکیو میشیما دومین رمان در چهارگانگی استادانه او ، دریای باروری است. باز هم با شیگکونی هوندا روبرو می شویم که این داستان حماسی را روایت می کند که به اعتقاد او تناسخ پی در پی دوست کودکی اش کیوکی ماتسوگه است.
شیگکونی هوندا ، شخصیتی که در Spring Snow ، اولین رمان این چرخه نقش برجسته ای داشت ، دوباره به عنوان قاضی و بعدا وکیل در اینجا ظاهر می شود..

در سال 1932 ، شیگئوکی هوندا به قاضی اوزاکا رسید. هوندا با اطمینان از اینکه یک انقلابی راستگرای جوان ، ایسائو ، تناسخ دوستش کیوکی است ، خود را متعهد می کند تا جوانان را از مرگ نابهنگام نجات دهد. ایسائو ، توسط پدری که اخلاق سامورایی باستان را به او القا کرد ، به تعصب وطن پرستی سوق داده شد ، توطئه ای خشن علیه صنعتگران جدید ترتیب می دهد که به اعتقاد او قدرت قانونی امپراطور را غصب می کنند و تمامیت ملت را تهدید می کنند. اسبهای فراری شرح وقایع توطئه است - رمانی در مورد ریشه ها و ماهیت تعصب ژاپنی در سالهایی که منجر به جنگ شد.


این رمان جذاب ژاپنی را می توانید با ترجمه روان غلامحسین سالمی تهیه نمایید. رمانی که به شرح وقایع توطئه آمیز در مورد ریشه ها و ماهیت تعصب ژاپنی در سالهایی که به جنگ منجر شد می پردازد - دورانی که افسردگی ، تغییرات اجتماعی و خشونت سیاسی در آن مشخص شده است.

کتاب اسبهای لگام گسیخته

یوکیو میشیما
یوکیو میشیما، زاده ی ۱۴ ژانویه ی ۱۹۲۵ و درگذشته ی ۲۵ نوامبر ۱۹۷۰، نویسنده، شاعر، نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردانی ژاپنی است که سه بار نامزد دریافت جایزه ی نوبل ادبیات شد و یکی از بزرگترین نویسندگان سده ی بیستم ژاپن به شمار می رود. آثار او، ترکیبی از زیبایی شناسی مدرن و سنتی است که با شکستن مرزهای فرهنگی، بر جنسیت، مرگ و تغییرات سیاسی تأکید می کند. میشیما همچنین به خاطر خودکشی به روش هاراکیری مشهور است. او در کنار نویسندگی و سرودن شعر، در چند فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.
نکوداشت های کتاب اسبهای لگام گسیخته
A modern masterpiece.
یک شاهکار مدرن.
Baltimore Sun

Mishima is like Stendhal in his precise psychological analyses, like Dostoevsky in his explorations of darkly destructive personalities
میشیما در تحلیل های دقیق روانشناختی خود مانند استندال است ، مانند داستایوسکی در کاوش در شخصیت های ویران شده تاریک
Christian Science Monitor Christian Science Monitor

قسمت هایی از کتاب اسبهای لگام گسیخته (لذت متن)
«مارکی ماتسوگائه، هیچ نامه ی بی امضای تهدیدآمیزی یا حتی نامه های ملایم تر از تندروهای چپ یا راست دریافت نکرده بود. مارکی که شصت سال را پشت سر گذاشته و یکی از اعضای مجلس اعیان به شمار می رفت، همواره دستی در تصویب نکردن هر لایحه ی پیشنهادی ای داشت که کمترین بویی از تندروی از آن استشمام می شد، اما به نظر نمی رسید که کسی متوجه این مسأله شده باشد. وقتی مارکی در ذهن خود به مرور گذشته می پرداخت، با کمال شگفتی درمی یافت که تنها حمله ی صورت گرفته به او، مقاله ی ویژه ای بود که اینوما نوزده سال پیش نوشت و در نشریه ای دست راستی منتشر کرد. همان طورکه به دوره ی غیرطبیعی آرامشی می اندیشید که تا این زمان بی هیچ وقفه ای ادامه داشت، فکرش به اینجا کشیده شده بود که کسی از پشت صحنه برای حفظ او کار می کرد، و آن آدم حفظ کننده کسی نبود جز اینوما که اولین حمله را به او کرد. این سلسله دلایل روی غرور مارکی خاک می پاشید. بعد از آن هم هرچه بیشتر به موقعیت خود می اندیشید، به نظرش احمقانه و مزخرف می رسید. به دلیل تأثیر ناشی از مقام او، پی بردن به چگونگی و کم و کیف حقیقی به چشمش امر ساده ای می آمد. ولی چنانچه کنجکاویش درست می بود، پس او می بایست خود را خیلی مدیون اینوما بداند، و به همین خاطر هم موقعیتش به شکل غیرقابل دفاع تری درمی آمد. و اگر اندیشه اش پایه و اساسی داشت، پس نتوانسته بود در کسی دشمنی و کینه ای برانگیزد.»