کتاب قلب مدفون

Deeplight
کد کتاب : 58294
مترجم :
شابک : 978-6222740313
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 520
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

نامزد جایزه انجمن علمی تخیلی بریتانیا سال 2019

نامزد جایزه Lodestar سال 2020

معرفی کتاب قلب مدفون اثر فرانسیس هاردینگ

کتاب «قلب مدفون» رمانی نوشته ی «فرانسیس هاردینگ» است که نخستین بار در سال 2019 به چاپ رسید. ساکنین جزیره ی «میریاد» برای قرن ها، خدایان بی رحم و ترسناکی را می پرستیدند که از زیر دریا سر بر می آوردند. اکنون، سی سال از نابودی خدایان می گذرد و افرادی که جرأت می کنند به زیر آب بروند و بقایای جادویی خدایان را پیدا کنند، می توانند ثروت زیادی را از طریق فروش این بقایا به دست آورند. نوجوانی چهارده ساله و بی سرپرست به نام «هارک»، از طریق تعریف کردن داستان هایی غیرواقعی به مشتریان ساده لوح پول درمی آورد، در حالی که آرزوی آینده ای بهتر را در سر دارد. بهترین دوست «هارک»، «جلت»، همیشه از او مراقبت کرده است. «جلت» اما فریبکار، سوءاستفاده گر و خطرناک نیز هست. درست زمانی که فرصت هایی جدید برای «هارک» پیش می آید، «جلت» او را وارد یک نقشه ی مخاطره آمیز دیگر می کند. «جلت» در این ماجراجویی تا آستانه ی غرق شدن پیش می رود اما «هارک» یک شیء اسرارآمیز را می یابد و از طریق آن، «جلت» را نجات می دهد. ولی «هارک» اصلا نمی داند که این کارش، پیامدهایی فاجعه بار خواهد داشت.

کتاب قلب مدفون

فرانسیس هاردینگ
فرانسیس هاردینگ (زاده 1973) نویسنده کتاب های کودکان انگلیسی است. اولین رمان او ، Fly By Night ، در سال 2006 برنده جایزه برنفورد بواس شد و به عنوان یکی از بهترین کتابهای مجله کتابخانه مدرسه در لیست قرار گرفت ، در حالی که رمان 2015 او درخت دروغ برنده جایزه 2015 کتاب Costa شد ، اولین کتاب کودک پس از فیلیپ. پلمن The Amber Spyglass در سال 2001. او همچنین نامزد دریافت و دریافت تعدادی جایزه دیگر برای رمانهایش و همچنین برخی از داستانهای کوتاه خود شده است.
نکوداشت های کتاب قلب مدفون
Spellbinding.
مسحورکننده.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

This ambitious fantasy illustrates storytelling’s power and fear’s role in faith.
این فانتزی بلندپروازانه، قدرت داستان سرایی و نقش ترس در مفهوم ایمان را به تصویر می کشد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

It creates exactly the kind of experience Hardinge's fans expect: extraordinary.
این کتاب، دقیقا همان تجربه ای را خلق می کند که طرفداران «هاردینگ» انتظارش را دارند: تجربه ای خارق العاده.
Shelf Awareness Shelf Awareness

قسمت هایی از کتاب قلب مدفون (لذت متن)
تا اینجای روز هوا صاف بود، اما جزیره های دوردست افق کم کم داشتند در مهی که وعده ی باران می داد، مات و پنهان می شدند. بوی خرچنگ های کبابی از آتشدان های کنار دریا به مشام «هارک» رسید و یکباره احساس کرد دارد از عشق به جزیره اش مدهوش می شود.

همه ی چهارده سال عمرش را در ساحل های ناهموار «اشتیاق بانو» گذرانده بود، اما جز درس هایی که از آن گرفته بود، به چیز دیگری نیاز نداشت.

او به لهجه های جورواجور این جزیره، به رفت و آمد کشتی های بزرگ و به فروش یواشکی تقریبا همه چیز در آن عشق می ورزید. او عاشق ذات دغل کار و طمع کارش بود. «جلت» هم باید اینجا بود و می دید. اصلا «جلت» کدوم گوری غیبش زده؟ این فکر بی هوا به ذهنش افتاد و لشکری از نگرانی ها هم پشت سرش شتابان حمله کردند.