کتاب قورباغه

frog
  • 15 % تخفیف
    168,000 | 142,800 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیماژ نیماژ
    نویسنده:
کد کتاب : 69934
مترجم :
شابک : 978-6003677067
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب قورباغه اثر مو یان

یکی از شگفتی‌ها برای کسی که نامش خود خطابه‌ای‌ست: «هیچ نگو، سکوت کن، حرف نزن، صحبت نکن»، نوشتن رمان‌هایی چنین مطول و مفصل است با ذکر جزئیات فراوان و البته شوخ‌وشنگی مثال‌زدنی که از یک چینی جان به در برده از انقلاب فرهنگی و مجبورشده به سکوت، چیز عجیبی‌ست! «قورباغه» یکی از آثار متأخر «مویان» است که درست در روزهایی منتشر شد که نوبل به او اهدا شد و ازهمین‌روی و دلایل شخصی دیگری، برای نویسنده‌ی شهیر چینی ارزش بسیاری دارد. این رمان که از زاویه‌ی دید دوم شخص و به فرم نامه‌نگاری نوشته شده، شرح و تفصیل ماجراهای مردم شهری‌ست با محوریت یک «عمه»؛ عمه‌ای خاص و عجیب که با کاریزمای یگانه‌اش عنان و افسار زندگی‌ها را در اختیار دارد، به‌خاصه که به مدت پنج دهه، تنها متخصص زایمان در این شهر دورافتاده بوده و خودش قسمی از قدرتی‌ست که داشتن و نداشتن فرزند در چین، تمام و کمال در ید بیضای آن است! داستان قورباغه، روایتی سخت و تلخ و مرموز و البته پر از شوخی از مردمی‌ست که نام فرزندانشان را از اندام یا بخشی از بدن انسان با محوریت بدن مادران می‌گیرند و خب این فقط آغاز ماجراست و بخش کوچکی از آن!

کتاب قورباغه

مو یان
گوان موئه با نام مستعار مو یان، نویسنده ی معاصر چینی است که در سال ۲۰۱۲ به خاطر «رئالیسم خیره کننده ای که قصه های مردمی و تاریخ را با زمان حال پیوند می دهد» برنده ی جایزه ی نوبل شد. مو یان، نام مستعار اوست که معنی «سکوت کن» می دهد.مو یان در سال ۱۹۵۵ در شمال شرق شهرستان گائومی واقع در استان شاندونگ چین در یک خانواده ی کشاورز به دنیا آمد. او در زمان انقلاب فرهنگی چین مدرسه را ترک کرد و در یک کارخانه تولید محصولات نفتی مشغول به کار شد. پس از انقلاب فرهنگی به ارتش آزادی بخش مردم پیوست و نوشتن را ...
قسمت هایی از کتاب قورباغه (لذت متن)
هیچ کس به یاد نمی آورد او از کسی بابت پرداخت پول تشکر کرده باشد. مردم به تدریج به این احساس رسیدند که خریدن یکی از عروسک هایش بیشتر شبیه سفارش دادن کودک واقعی به اوست. مردم صحبت های عجیب و غریب تر هم داشتند، اگر عروسکی که به شما فروخت دختر بود وقتی به خانه بر می گشتید دختر دار می شدید و اگر عروسک پسر بود، پسری متولد می شد. اگر دو عروسک به شما می داد دوقلو نصیبتان می شد! این قراری کاملا عرفانی بود.