کتاب فرصت دوباره

second chance
کد کتاب : 13466
شابک : 978-9644485992
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 255
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرصت دوباره اثر گلی ترقی

علیرضا م. ملقب به فانوس خیال از اینکه به اولین کتاب شعرش اجازۀ چاپ نداده بودند سخت حیرت کرد. با خودش گفت: «مگه می شه؟» و ماتش برد. یک آن – بین خودمان باشد- ته دلش خوشحال شد، اما، بلافاصله، صورت غمگین و ناامید مادرش پیش چشم هایش ظاهر شد و دلش سخت گرفت. کتابش را به خاطره و روح او تقدیم کرده بود و هر شب،پیش از خواب، صدای او را می شنید: «آفرین، پسر نابغه م. بالاخره توی کاری که برات انتخاب کرده بودم موفق شدی. ازت ممنونم. یادت باشه که این موفقیتو مدیون من هستی.»

ادعای بی خودی هم نبود. بدون او علیرضا محکوم به زندگی بسیار معمولی و ساده ای بود، ولی مادرش آرزوهای بزرگی برای او داشت.

«علیرضا، پسرم، خودتو به عنوان یه آدم مهم و معتبر دنیا معرفی کن. به بزرگان تاریخ نگاه کن، به دانشمدهای مشهور، قهرمان های ورزشی، هنرمندهای جهانی. خودتو هم قد و قوارۀ اون ها بدون.»

کتاب فرصت دوباره

گلی ترقی
گلی ترقی، (زاده ۱۷ مهر ۱۳۱۸) نویسنده ایرانی ساکن فرانسه است.گلی ترقی در ۱۷ مهر ۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد. پدرش لطف‌الله ترقی مدیر مجلهٔ ترقی بود. در خیابان خوشبختی به‌دنیا آمد. گلی ترقی در شمیران به مدرسه و سپس دبیرستان انوشیروان دادگر رفت. در ۱۹۵۴ پس از به پایان رساندن سیکل اول دبیرستان به آمریکا رفت. ۶ سال در آمریکا زندگی کرد و در رشتهٔ فلسفه فارغ‌التحصیل شد و از آن‌جا که زندگی در آمریکا را دوست نداشت به ایران بازگشت. پس از بازگشت، به داستان‌نویسی روی آورد. او ۹ سال...