کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه 1

Harry Potter and the Half-Blood Prince
کتاب ششم از مجموعه ی هری پاتر
کد کتاب : 14161
مترجم :
شابک : 978-9648944006
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 430
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 33
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

هری پاتر و شاهزاده دورگه 2
Harry Potter and the Half-Blood Prince
کتاب ششم از مجموعه ی هری پاتر
کد کتاب : 14162
مترجم :
شابک : 978-9648944013
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 430
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 27
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه 1 اثر جی کی رولینگ

کتاب "هری پاتر و شاهزاده دورگه" ششمین کتاب از مجموعه داستان های "هری پاتر" است که به قلم نویسندهٔ انگلیسی، "جی کی رولینگ" نوشته شده است.
ماجرای این رمان پس از بازگشت لرد سیاه اتفاق می افتد. جمعی از جادوگران گروهی را به ریاست آلبوس دامبلدور تاسیس میکنند. هری با دامبلدور کلاس خصوصی دارد و در این کلاسها با گذشتهٔ تام ماروولو ریدل آشنا می شویم و معلوم می شود که ولدمورت هفت جان پیچ دارد که پیش از آن دو تایشان نابود شده اند. استاد جادوی سیاه این سال، اسنیپ است و استاد قدیمی ای درس معجون سازی می دهد. در این کتاب بسیاری از رازها و روابط آشکار می شود.

در کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه رون با لاوندر براون رابطهٔ عاشقانه شدیدی پیدا می کند که موجب قهر کردن هرمیون با او می شود. هری در این سال کتاب معجون سازی دست دومی پیدا می کند که صاحب قبلی آن شخصی به نام "شاهزادهٔ دورگه" است. هری با کمک یادداشتهای حاشیه کتاب که شاهزاده برای خودش نوشته است موفق می شود در درس معجون سازی شاگرد اول شود. هری به جینی ویزلی علاقه مند می شود اما روابطشان روابط عادی شاگردان مدرسه ای است و جینی هم دوست پسر خودش را دارد و عضو تیم کوییدیچگریفیندور شده است. در پایان داستان هری و دامبلدور که برای یافتن یکی از جان پیچ ها به بیرون قلعه هاگوارتز رفته بودند ، با دیدن علامت شوم به هاگوارتز باز می گردند و دراکو مالفوی که مرگخواران را به قلعه راه داده بود دامبلدور را خلع سلاح می کند و سرانجام آلبوس دامبلدور توسطسیوروس اسنیپ کشته می شود و معلوم می شود که شاهزاده دورگه همان سیوروس اسنیپ بوده است.

کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه 1


ویژگی های کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه 1

برنده جایزه ی ملی کتاب انگلستان سال 2006

جی کی رولینگ
جوآن جو رولینگ، زاده ی ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۵، با نام های هنری جی. کی. رولینگ و رابرت گالبریث، نویسنده ی مجموعه کتاب های داستان هری پاتر است. داستان های هری پاتر پس از شهرت جهانی، جوایزی متعدد را از آن خود کرد. این مجموعه ی داستانی به ۶۵ زبان و به طور تقریبی در ۴۰۰ میلیون نسخه منتشر شده است. کتاب های هری پاتر از پرفروش ترین کتاب های تاریخ بشر بوده اند. در سال ۲۰۰۷ فهرست ثروتمندان ساندی تایمز، میزان ثروت رولینگ را حدود ۴۵۴ میلیون پوند (۱٫۰۷ میلیارد دلار) تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس، رولینگ...
قسمت هایی از کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه 1 (لذت متن)
چیزی به نیمه شب نمانده بود و نخست وزیر، تنها در دفتر کارش نشسته بود و یادداشت بلندبالایی را می خواند که واژه هایش بدون انعکاس کوچک ترین نشانه ای از معنایشان به درون ذهنش سرازیر می شدند. منتظر تلفن رییس جمهور کشوری دوردست بود و نمی دانست این مرد بخت برگشته کی تلفن می زند؛ از سوی دیگر می کوشید خاطره ی ناگوار آن هفته ی طولانی، ملال آور و پر دردسر را از سرش بیرون کند و در این گیرودار دیگر در ذهنش جایی باقی نمانده بود تا آن را به چیز دیگری اختصاص بدهد. هرچه بیش تر می کوشید بر روی حروف چاپی یادداشت متمرکز شود چهره ی شادمان یکی از مخالفین سیاسیش را با وضوح بیش تری در برابر چشمانش می دید. این شخصیت مخالف خاص، درست در همان روز در خبرها آمده بود تا نه تنها تمامی حوادث وحشتناک هفته ی گذشته را برشمارد (گویی نیازی به یادآوری آن ها بود) بلکه بدین منظور که توضیح بدهد علت وقوع تک تک آن ها کوتاهی دولت بوده است. با تصور این اتهام ها، ضربان نبض نخست وزیر تندتر شد زیرا هیچ یک از آن ها حقیقت نداشتند و منصفانه نبودند.