کتاب سال اسپاگتی

The Year of Spaghetti
کد کتاب : 14382
مترجم :
شابک : 978-9649027050
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 34
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت
هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ در کیوتو ژاپن به دنیا آمد. در سال ۱۹۶۸ به دانشگاه هنرهای نمایشی واسدا رفت. در سال ۱۹۷۱ با همسرش یوکو ازدواج کرد و به گفته ی خودش در آوریل سال ۱۹۷۸ در هنگام تماشای یک مسابقه ی بیسبال، ایده ی اولین کتاب اش، به آواز باد گوش بسپار به ذهنش رسید. در سال ۱۹۷۹ این رمان منتشر شد و در همان سال جایزه ی نویسنده ی جدید گونزو را دریافت کرد. در سال ۱۹۸۰ رمان پینبال (اولین قسمت از سه گانه ی موش صحرایی) را منتشر کرد. در سال ۱۹۸۱ بار جازش را فروخت و نویسندگی را پیشه ی حرفه ای ...
قسمت هایی از کتاب سال اسپاگتی (لذت متن)
فکر کردن به اسپاگتی ای که تا ابد در حال جوشیدن است، اما هرگز آماده نمی شود، واقعا غم انگیز است. حال کمی ناراحتم که چرا همه چیز را به او نگفتم. شاید بهتر بود این کار را می کردم. منظورم این است که دوست پسر سابق او آدمی نبود که دوباره شروع کردنش بیرزد. آدم تو خالی ای بود که همیشه لاف از هنر می زد، یک آدم وراج که هیچ کس به او اعتماد نداشت. به نظر می آمد دختر واقعا دنبال پول بود. به هر حال هر چه باشد، آدم وقتی از کسی پول قرض می کند باید آن را پس بدهد.

رشته های اسپاگتی، مکار هستند و نمی توانستم بگذارم از دیدرسم خارج شوند. اگر به آن ها پشت می کردم، از لبه های قابلمه می گریختند و در سیاهی شب ناپدید می شند. شب همانند جنگلی گرمسیری که برای فرستادن پروانه های رنگارنگ به ابدیت به انتظار می نشیندف در آرزوی ربودن رشته های سر به هوا، بی صدا کمین می کرد. اسپاگتی ناپلی اسپاگتی کاربونارا اسپاگتی دلاپینا اسپاگتی کارتوجیو اسپاگتی با پنیر اسپاگتی با سیر و روغن و باقی اسپاگتی های بی نام ونشان و رقت انگیزی که بی هوا داخل فریزر پرتشان می کردم.