کتاب سکوتم تقدیم به شما

Le dedico mi silencio
کد کتاب : 146154
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6227668698‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 263
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 30 مهر

معرفی کتاب سکوتم تقدیم به شما اثر ماریو وارگاس یوسا

ماریو وارگاس یوسا، نویسندۀ بزرگ اهل آرکیپا در پرو، پس از شصت سال فعالیت حرفه‌ای، در آستانهٔ ۸۸ سالگی به یک‌باره اعلام می کند، با رمان «سکوتم تقدیم به شما» و نوشتن یک مقاله دربارۀ ژان پل سارتر که در جوانی استادش بوده، قصد دارد بازنشسته شود. بعد از خلق شاهکارهای بسیاری در گونهٔ رمان (از قبیل؛ «خانه سبز، گفتگو در کاتدرال، جنگ آخرالزمان و سور بز») پیش از بازنشستگی تصمیم گرفته تا به پروی عزیز و غم‌انگیزش بازگردد که از شکاف‌ها و پیش‌داروی‌های اجتماعی در رنج است.
رمان جدید برندهٔ جایزهٔ نوبل، ماریو وارگاس یوسا، داستان مردی است که رؤیای ساختن کشوری آرمانی از طریق موسیقی را دارد و در تلاش برای نوشتن کتابی دربارهٔ آن دیوانه شد.
تونی اسپیلکوئتا روزهایش را به کار در مدرسه و نیز عشق بزرگش موسیقی پرویی می‌گذراند که از جوانی در حال پژوهش دربارهٔ آن بوده. یک روز، تماسی تلفنی‌ای زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. دعوتی برای شنیدن ساز گیتارنوازی ناشناخته؛ للو مولفینو، که به نظر می‌رسد که گواه اندیشه‌ای است که مدت‌هاست درگیر آن بوده؛ نیروی نهفته در موسیقی فراتر از لذت‌‌های فردی‌ست. موسیقی می‌تواند انقلاب کند.
داستان و جستار به نحوی جادویی در این رمان در هم آمیخته‌اند، رمانی که برندهٔ جایزه‌ٔ نوبل پرویی دوباره در آن به مسئلهٔ آرمان‌شهر می‌پردازد.

کتاب سکوتم تقدیم به شما

ماریو وارگاس یوسا
ماریو بارگاس یوسا، در ۲۸ مارس سال ۱۹۳۶ در آرکیپای پرو به دنیا آمد. وی تنها فرزند پدر و مادرش بود و والدینش پنج ماه بعد از ازدواج از هم جدا شدند. ۱۰ سال اول زندگیش را در بولیوی و با مادرش گذراند. پس از آن که پدربزرگش مقام دولتی مهمی در پرو به دست آورد، همراه مادرش در سال ۱۹۴۶ به سرزمینش بازگشت. دوران کودکی او با سختی سپری شد.در ۱۴ سالگی پدرش وی را به دبیرستان نظام فرستاد که تأثیری ژرف و پایا بر او نهاد و ایده ی نخستین رمانش را در ذهنش پروراند. نگرش داروین گرایانه ی او نسبت به زندگی حاصل تجربه ...