کتاب سه خواهر

Three Sisters
کد کتاب : 2748
مترجم :

شابک : 9789643412579
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1900
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 23
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نمایشنامه سه خواهر
Three Sisters
کد کتاب : 2750
مترجم :
شابک : 9789649652436
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 92
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1900
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

سه خواهر
Three Sisters
کد کتاب : 1567
مترجم :
شابک : 978-600-253-263-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1901
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

سه خواهر
Three Sisters
و نقد اجرایی مهین اسکویی
  • 32,500 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 2749
مترجم :
شابک : 9789643516383
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 527
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سه خواهر اثر آنتون چخوف

کتاب سه خواهر، نمایشنامه ای نوشته ی آنتون چخوف است که اولین بار در سال 1901 به انتشار رسید. پس از مرگ پدر، زندگی برای سه خواهر با نام های الگا، ماشا و ایرینا در شهری پادگانی و حومه ای در روسیه به شکل غیر قابل تحملی بی روح و کسل کننده شده است. آن ها احساس می کنند که از نظر فرهنگی، عشقی و فکری به ارتباطات بسیار بیشتری نیاز دارند. مسکو برای این سه خواهر، به نمادی از امید، آرزو و فرصت تبدیل شده است؛ شهری که با کسالت های زندگی و شرایط کنونی شان کاملاً در تضاد است. امید اصلی این سه خواهر برای نقل مکان به مسکو، برادرشان آندری است که قصد دارد در این شهر مشغول به کار شود.

کتاب سه خواهر


ویژگی های کتاب سه خواهر

آنتون چخوف از بزرگترین نویسندگان ادبیات روسیه

آنتون چخوف
آنتون پاولوویچ چخوف، زاده ی 29 ژانویه ی 1860 و درگذشته ی 15 ژوئن 1904، داستان نویس و نمایشنامه نویس روس بود. او در زمان حیاتش بیش از 700 اثر ادبی خلق کرد.چخوف را مهم ترین داستان کوتاه نویس برمی شمارند. او در زمینه ی نمایشنامه نویسی نیز آثار برجسته ای از خود به جا گذاشته است به طوری که عده ای او را پس از شکسپیر، بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ قلمداد می کنند.چخوف در سال های پایانی تحصیلات متوسطه اش در تاگانروگ به تئاتر می رفت و در همین زمان، نخستین نمایشنامه ی خود را نوشت. او در همین سال ها مجله...
نکوداشت های کتاب سه خواهر
A landmark of modern drama.
نقطه ی عطفی در نمایشنامه های مدرن.
Amazon Amazon

Among the most iconic in modern theatre.
از برجسته ترین آثار در تئاتر مدرن.
Bloomsbury

قسمت هایی از کتاب سه خواهر (لذت متن)
تازگی دارم دفتر خاطرات یکی از وزرای کابینه ی فرانسه را می خوانم که توی زندان نوشته. او به دنبال قضیه ی پاناما افتاد زندان. با چه شور و شوقی راجع به پرنده هایی که می تواند از پنجره ی زندان ببیندشان می نویسد؛ پرنده هایی که وقتی وزیر کابینه بوده، اصلا توی نخشان نبوده. البته حالا هم که آزاد شده دیگر توی عالم آن ها نیست... همین طور هم شما، اگر یک دفعه ی دیگر مسکو زندگی کنید به آن شهر توجهی نخواهید کرد. ما خوشبخت نیستیم و نمی توانیم هم باشیم؛ ما فقط خواهان خوشبختی هستیم.

وای زندگی گذشته ام کجا رفته؟ زمانی که جوان خوشحال و زرنگی بودم، زمانی که همه اش رویاهای قشنگ و افکار بلند داشتم و حال و آینده با نور امید می درخشید؟ چرا ما پا به زندگی نگذاشته این قدر کند و مبتذل و کسل کننده می شویم؟ چرا تنبل و بی تفاوت و بی فایده و بدبخت می شویم؟ این شهر دویست سال است که به وجود آمده؛ صد هزار نفر توش زندگی می کنند، ولی یک نفر هم پیدا نمی شود که با آن های دیگر فرقی داشته باشد!

مردم این جا هیچ کاری جز خوردن و نوشیدن و خوابیدن نمی کنند... آن وقت می میرند و یک مشت دیگر جاشان را می گیرند و آن ها هم می خورند و می نوشند و می خوابند؛ و تازه برای این که یک خرده تنوع به زندگی شان بدهند تا به کلی از فرط کسالت خرفت نشوند، می روند توی شایعات چندش آور و عرق و قمار و دعوا و مرافعه؛ زن به شوهر حقه می زند و شوهر به زن دروغ می گوید، و وانمود می کنند که هیچی ندیده و هیچی نشنیده اند.