کتاب چند قصه پرنده

Flying Lessons & Other Stories
  • 15 % تخفیف
    58,000 | 49,300 تومان
  • موجود
  • انتشارات: پرتقال پرتقال
    نویسنده:
کد کتاب : 32901
مترجم :

شابک : 978-6004626163
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 111
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد جایزه بهترین کتاب کودک و نوجوان گودریدز سال 2017

معرفی کتاب چند قصه پرنده اثر الن اوه

کتاب «چند قصه پرنده» مجموعه ای از داستان های کوتاه است که اولین بار در سال 2017 به چاپ رسید. این مجموعه که توسط «الن او» انتخاب و ویراستاری شده، شامل ده داستان از نویسندگان مختلف است. هر قصه، ماجرای خود را به صورت مجزا و بدون ارتباط با سایر داستان ها روایت می کند، اما موضوعاتی همچون اهمیت نوع نگرش، استواری، شگفتی، شجاعت و خلاقیت در طول سال های مدرسه در تمام قصه های کتاب به چشم می خورد. یکی از داستان ها درباره پسری مکزیکی-آمریکایی است که نمرات خوبی در مدرسه می گیرد اما مسیر رویایی زندگی برای او، بسکتبال است. در قصه ای دیگر، توانایی خواندن و نوشتن باعث می شود دختری چینی که می خواهد از ازدواجی اجباری بگریزد، به همسفری غیرمنتظره برای دزدان دریایی تبدیل شود.

کتاب چند قصه پرنده

الن اوه
الن اوه نویسنده کره ای-آمریکایی، و بنیانگذار و رئیس موسسه غیرانتفاعی We Need Divers Books است. او نویسنده سه گانه پیشگویی است، همچنین به عنوان تواریخ پادشاه اژدها، مجموعه ای از رمان های فانتزی، نوجوان بر اساس فرهنگ عامه کرهشناخته می شود.اوه در بروکلین، نیویورک بزرگ شد. وی در دانشگاه نیویورک و دانشگاه جورج تاون تحصیل کرد و در رشته حقوق فارغ التحصیل شد. او پس از بچه دار شدن به طور جدی شروع به نوشتن کرد، و به همین دلیل تلاش او برای پیدا کردن کتاب هایی که شامل نمایندگی برای بچه هایش بود، تحریک شد...
نکوداشت های کتاب چند قصه پرنده
This thought provoking and wide-ranging book should not be missed.
این کتاب تفکربرانگیز و متنوع را نباید از دست داد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A bold short story collection that celebrates the uniqueness and universality in all of us.
یک مجموعه داستان کوتاه جسورانه که ویژگی های منحصر به فرد و جهانی در همه ما را می ستاید.
Barnes & Noble

This strong collection should find eager readers.
این مجموعه قدرتمند، مخاطبینی مشتاق پیدا خواهد کرد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب چند قصه پرنده (لذت متن)
وقتی مرد رسید، پاروی خیلی بزرگش در سکوت، راهش را از میان توده برف باز می کرد. این سکوت غافلگیرم کرد. چطور ممکن بود این همه نیرو در چنین سکوتی وجود داشته باشد؟ وقتی تماشا می کردم و سرم را به شیشه پنجره فشار می دادم، به پدرم گفتم: «دلم میخواد به همین ساکتی توی دنیا زندگی کنم؛ به همین قدرتمندی.»

این پسرها همه چیز را مسخره می کنند. مثلا پارسال که گفتم دلم می خواهد من را «سم» صدا کنند، همگی گفتند: «چرا؟ چون شبیه پسرهایی؟» البته عجیب هم نبود؛ آن موقع موهایم واقعا کوتاه بود. تازه به اینجا اسباب کشی کرده بودیم و به مامان التماس کردم که اجازه بدهد موهایم را کوتاه کوتاه کنم. مامان بهم هشدار داده بود: «عزیزم، بعضی وقت ها بچه های مدرسه خیلی بدجنسی میکنن.» و حق با او بود. توی مدرسه به من می گفتند «سم آقا».

می خواستم به او بگویم که من هم دارم درد می کشم. می خواستم نشانش بدهم که کجایم درد می کند؛ با دست، سر و قلب و شکمم را نشان بدهم و بگویم: اینجا بابایی و اینجا و اینجا. اما این کار را نکردم. هشت ساله بودم. لابد می گفت زیادی کوچکم که بفهمم درد واقعی چیست.