کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی

So Long, and Thanks for All the Fish
کتاب چهارم
کد کتاب : 10014
مترجم :
شابک : 978-622-01-0028-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

داگلاس آدامز از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی اثر داگلاس آدامز

کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی، رمانی نوشته ی داگلاس آدامز است که اولین بار در سال 1984 به چاپ رسید. آرتور دنت اکنون به زمین بازگشته و به جز حوله ای کهنه و کیسه ای پلاستیکی، چیزی ندارد که از سفر طولانی و عجیبش در فضا و زمان به دیگران نشان دهد. او حتی آماده است باور کند که هشت سال گذشته، فقط زاده ی تخیلات و توهماتش بوده است. اما یک تنگ ماهی کادوپیچ شده به همراه نوشته ای کدگذاری شده، ناپدید شدن اسرارآمیز دلفین های کره ی زمین و پیدا شدن نسخه ای آسیب دیده از کتاب «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها» که به او تعلق داشته، همگی باعث می شوند آرتور شک کند که اتفاقی ماورایی در حال وقوع است. فقط خدا می داند این اتفاقات چه معنایی دارند. خوشبختانه، خدا پیامی نهایی را برای توضیح همه چیز کنار گذاشته اما چون این پیام، صدها سال نوری با زمین فاصله دارد، آرتور برای پیدا کردن آن باید راهی سفری به نقاط دوردست فضا شود. اما این همه ی ماجرا نیست.

کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی

داگلاس آدامز
داگلاس نوئل آدامز، زاده ی 11 مارس 1952 و درگذشته ی 11 می 2001، ، نویسنده ی انگلیسی بود.آدامز در کمبریج به دنیا آمد و اولین آثارش در مدرسه به چاپ رسیدند. او در سال 1974 مدرک کارشناسی اش را در رشته ی ادبیات انگلیسی دریافت کرد.آدامز پس از فارغ التحصیلی به لندن بازگشت و وارد عرصه ی نویسندگی برای برنامه های تلویزیونی و رادیویی شد. با گذشت زمان، حوزه ی فعالیت او گسترش یافت و به نویسنده ای شناخته شده و پرطرفدار تبدیل شد.داگلاس آدامز سرانجام در سن 49 سالگی بر اثر حمله قلبی چشم از جهان فرو بست.
نکوداشت های کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی
A madcap adventure.
یک ماجراجویی دیوانه وار.
United Press International

Adams is irresistible.
درمقابل داگلاس آدامز نمی شود مقاومت کرد.
The Boston Globe

Filled with loopy humor and pretzel logic that makes Adams' writing so delightful.
سرشار از شوخ طبعی ها و منطق عجیب و غریب که نثر آدامز را بسیار لذت بخش می کنند.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی (لذت متن)
هشت سال پیش، طرف های ظهر، کره ی زمین نابود شده بود، کاملا نابود شده بود. سفینه های زردرنگ وگونی اون رو نابود کرده بودند. سفینه هایی که جوری در آسمون اون ظهر معلق بودند که انگار قانون جاذبه یه قانون پیش پاافتاده در یه بخشنامه ی اداریه و شکستن قانون جاذبه با پارک کردن در محل پارک ممنوع فرقی نداره.

پیام نهایی خدا به مخلوقاتش: «برای ناراحتی های پیش آمده عذرخواهی می کنیم.»

او یاد گرفت که با پرنده ها ارتباط برقرار کند و فهمید که زبانشان به شکل شگفت انگیزی کسالت آور است. زبان آن ها فقط درباره ی سرعت باد، حرکت بال ها، نسبت های قدرت به وزن، و میزان زیادی درباره ی توت ها بود.