کتاب خروس طلایی و نوشته های دیگر

The golden cockerel & other writings
کد کتاب : 12715
مترجم :

شابک : 978-6003763838
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب خروس طلایی و نوشته های دیگر اثر خوان رولفو

خوان رولفو که به عنوان یکی از نویسندگان متعهد و آگاه نسبت به مسائل زندگی در مکزیک شناخته می شود، “خروس طلایی” را در نیمه اول قرن بیستم به تحریر درآورد.
این رمان کوتاه رساله ای است آشکارا سیاسی.
درواقع رولفو از اشاره به لحظات مربوط به زمان وقوع داستان خودداری می کند تا تحت تاثیر رئالیسم جادویی، ذهن مخاطب را معطوف به چشم انداز جامعه ای کند که در حال زوال است.
اما دلایل موجهی وجود دارد که تصور می رود ماجرای خروس طلایی در سال های پس از انقلاب در مکزیک روی داده باشد که هنوز وزنه ی سنگینی از فقر و بی عدالتی، بر زندگی مردم فشار می آورد.
بیزاری و تنفر رولفو از خشونت با به تصویر کشیدن بازی های قمار دیده می شود. جنگ خروس در این داستان به طور آشکار اهمیت داشته و نویسنده عنوان کتاب را از جوجه خروس کوچک اما بی باکی عاریت گرفته که می خواهد سرنوشت صاحبش را تغییر دهد.
رمان رولفو رمان ساده ای نیست. گذاری است در دنیای سیاه قماربازها و جشن های منطقه “باخیو”ی مکزیک، و به خواننده این امکان را می دهد که واقعه را در لحظات گوناگونی از تاریخ مکزیک تصویر سازی کند.

کتاب خروس طلایی و نوشته های دیگر

خوان رولفو
خوان رولفو، زاده ی 16 می 1917 و درگذشته ی 7 ژانویه ی 1986، نویسنده و عکاس مکزیکی بود. او از مهم ترین نویسندگان آمریکای لاتین به شمار می رود.رولفو در آپلکوی مکزیک در خانواده ای زمین دار به دنیا آمد. حوادث انقلاب مکزیک باعث از بین رفتن زمین های آن ها شد. او در سال های 1926 تا 1929 شاهد خشونت آمیزترین وقایع جنگ مذهبی کاتولیک بود. در سال 1923 وقتی که رولفو شش ساله بود، پدرش و دو تا از عموهایش در جنگ کاتولیکی کشته شدند و در سال 1927 مادرش را نیز از دست داد. رولفو پس از مرگ والدینش مدتی را نزد مادر...