کتاب یاد نئون بخیر

Oblivion
کد کتاب : 14074
مترجم : پرستو گرانمایه
شابک : 978-6004052665
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

فراموشی
Oblivion
کد کتاب : 14076
مترجم :
شابک : 978-9644084881
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 286
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب یاد نئون بخیر اثر دیوید فاستر والاس

مجموعه داستان «یاد نئون بخیر»، با نگاهی خلاق و بدیع، بریده های غم انگیزی از زندگی و تک افتادگی انسان مدرن در جامعه ی پیرامونش را روایت می کند. نویسنده در این داستان ها جهانی تراژیک و در عین حال درخشان را خلق کرده که آکنده از غم و ترس، تنهایی، کابوس و بدبینی است. والاس به مدد نبوغ و استعداد شگفت انگیز خود، با طنزی بی رحمانه، چیرگی ذهن بر افعال انسان را نشان می دهد و ما در این مجموعه با شخصیت هایی آشنا می کند که در دنیای پوچ اطراف خود نتوانسته اند ایده آل هایشان را تحقق ببخشند، در نتیجه میل به نابودی در آن ها زیاد است. انسان هایی که اسیر معادلات پوچ و بی روح جامعه و مناسبت های ساختگی و گاها مضحک انسانی شده اند و از متحول کردن زندگی روزمره ی خود عاجزند. عشق، ثروت، هوش، آگاهی، قدرت و در نهایت هیچ معجزه ای زندگی روزمره را برای آن ها قابل تحمل نکرده جوری که محکوم اند که تا پایان رنج بکشند.

داستان های این مجموعه مشابه شیوه ای که بورخس در آثارش استفاده کرده از زبان راویانی شرح داده می شوند که آگاهی کاملی از اتفاقات درون داستان ندارند. آن ها روایتی را بیان می کنند که از طریق رسانه و منبع دیگری شنیده اند و همان طور که نویسنده در صفحه ی ۵۴ کتاب شرح می دهد: «انگار ما آدم ها همیشه فقط از همین سوراخ کلید است که دنیای یکدیگر را می بینیم.» بیننده ی وقایع از شکاف کلید بوده­اند.

کتاب یاد نئون بخیر

دیوید فاستر والاس
دیوید فاستر والاس (به انگلیسی: David Foster Wallace) (زاده ۲۱ فوریه ۱۹۶۲ - درگذشته ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۸) نویسندهٔ رمان و داستان‌های کوتاه و جستارنویس آمریکایی بود. او همچنین استاد دانشگاه پومونا در کلارمونت، کالیفرنیا و مقاله‌نویس بود. بیشترین شهرت والاس به خاطر رمان شوخی بی‌پایان (۱۹۹۶) بود که در سال ۲۰۰۶ توسط مجلهٔ تایم به عنوان یکی از «۱۰۰ رمان برتر انگلیسی‌زبان از سال ۱۹۲۳ تاکنون» معرفی شد.بسیاری او را جزو خلاق‌ترین نویسندگان معاصر می‌دانستند. وی برنده...