کتاب داستان جنگجو و دوشیزه اسیر

Collected Fictions
هزارتوی بورخس 5
کد کتاب : 14335
مترجم :
شابک : 978-6002530653
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب داستان جنگجو و دوشیزه اسیر اثر خورخه لوئیس بورخس

این کتاب ، از مجموعه «هزارتوی بورخس» که توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه چاپ می شود، منتشر شده است. این مجموعه شامل داستان ها و نوشته هایی است که خواننده را وارد هزارتویی معنایی و تصویری می کند. بورخس استاد تلفیق مضامینی چون رویاها، ادیان، افسانه ها و اساطیر، حیوان ها، کتاب ها و کتابخانه ها بود.

کتاب داستان جنگجو و دوشیزه اسیر

خورخه لوئیس بورخس
خورخه لوئیس بورخس ، نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی. وی از برجسته ترین نویسندگان آمریکای لاتین است..او یکی از چهره های اصلی ادبیات اسپانیایی و جهانی است. کتابهای مشهور او که در دهه 1940 منتشر شد ، مجموعه ای از داستانهای کوتاه هستند که با مضامین مشترک از جمله رویاها ، هزارتوها ، فلسفه ، کتابخانه ها ، آیینه ها ، نویسندگان داستانی و اساطیر بهم پیوسته اند. آثار بورخس به ادبیات فلسفی و ژانر فانتزی کمک کرده است و از سوی برخی منتقدین بعنوان آغاز جنبش رئالیستی جادویی در ادبیات آمریکای لاتین قرن ...
قسمت هایی از کتاب داستان جنگجو و دوشیزه اسیر (لذت متن)
سواری خونین و خسته و فرسوده، از شرق یه سویم می آمد. در چند قدمی من از اسب پیاده شد و با صدایی تسکین ناپذیر و بی رمق به زبان لاتینی، نام رودخانه ای را از من پرسید که در کنار دیوارهای شهر جاری بود. او با ترشرویی جواب داد: من در جست وجوی رود دیگری هستم، رودخانه اسرار آمیزی که مرگ را از انسان ها می زداید و دور می کند.