کتاب گزیده هایی از در جستجوی زمان از دست رفته

Selections from In Search of Lost Time
کد کتاب : 16466
مترجم :
شابک : 978-9643058678
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1913
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گزیده هایی از در جستجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست

در جستجوی زمان از دست رفته، رمانی در هفت جلد از نویسنده فرانسوی مارسل پروست است. در واقع کتاب حاضر که توسط نشر مرکز به چاپ رسیده است، گزیده ای از بهترین قسمت های این هفت جلد است. این اثر از برجسته ترین اثار پروست است که هم بسیار مشهور است.

در جستجوی زمان از دست رفته ، خاطرات راوی از دوران کودکی و تجربیات خود را در بزرگسالی در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 در جامعه بالا فرانسه دنبال می کند ، در حالی که از دست دادن زمان و عدم معنا در جهان را تأمل می کند. این رمان در سال 1909 شروع به شکل گیری کرد.
راوی با یادآوری این جمله شروع می کند: "مدت ها بود که زود می خوابیدم."

در جستجوی زمان از دست رفته ، از نظر بسیاری از محققان و منتقدان ، رمانی مدرن محسوب می شود. این اثر تأثیر عمیقی بر نویسندگان بعدی ، مانند نویسندگان انگلیسی که عضو گروه بلومزبری بودند ، داشته است. ویرجینیا وولف در سال 1922 نوشت: "اوه اگر می توانستم چنین بنویسم!"

هارولد بلوم نوشت که در جستجوی زمان از دست رفته اکنون "به طور گسترده ای به عنوان رمان اصلی قرن بیستم شناخته شده است." ولادیمیر نابوکوف ، در مصاحبه ای در سال 1965 ، بزرگترین آثار منثور قرن بیستم را به ترتیب ، "اولیس جویس ، دگردیسی کافکا ، پترزبورگ بل ، و نیمه اول افسانه پروست در جستجوی زمان از دست رفته" نامید. در دهه 1960 ، بنگت هولمویست ، منتقد ادبی سوئد ، این رمان را "به عنوان آخرین کلاسیک بزرگ سنت نثر حماسی فرانسوی و پیشرو برجسته" نو رومی "توصیف کرد ، که نشان دهنده رواج نثر تجربی جدید فرانسه است .

کتاب گزیده هایی از در جستجوی زمان از دست رفته

مارسل پروست
مارسل پروست با نام کامل والنتین لویی ژرژ اوژن مارسل پروست، زاده ی ۱۰ ژوئن ۱۸۷۱، درگذشته ی ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲، نویسنده و مقاله نویس فرانسوی است. او به دلیل نگارش اثر عظیمش با عنوان در جستجوی زمان از دست رفته، یکی از بزرگ ترین نویسندگان تاریخ ادبیات قلمداد می شود.در سال ۱۸۹۲ فعالیت های ادبی جدی پروست آغاز شد و او همکاریش را با نشریه ی لو بانکه شروع کرد. در این نشریه ۱۵ مقاله از پروست چاپ شد که بعدها در کتاب خوشی ها و روزها دوباره منتشر شد. در سال ۱۸۹۶ رمان بی اعتنای وی در نشریه ی زندگی معاصر چاپ شد...
دسته بندی های کتاب گزیده هایی از در جستجوی زمان از دست رفته
قسمت هایی از کتاب گزیده هایی از در جستجوی زمان از دست رفته (لذت متن)
بهترین بخش از یاد ما در بیرون از ماست، در نسیمی بارانی، در بوی نای اتاقی یا بوی آتشی تازه افروخته، در هرآنچه آن بخشی از خویشتن را در آن باز می یابیم که هوش، چون به کاریش نمی آمد، نادیده گرفته بود.