کتاب ماه بلند آسمان

How High the Moon
کد کتاب : 36238
مترجم :
شابک : 978-6004627375
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

«کارین پارسونز» از نویسندگان پرفروش در ادبیات آمریکا

معرفی کتاب ماه بلند آسمان اثر کارین پارسونز

کتاب «ماه بلند آسمان» رمانی نوشته «کارین پارسونز» است که اولین بار در سال 2019 به چاپ رسید. در سال 1943، مادر دختری یازده ساله به نام «الا هنکرسن» به کلانشهر پر زرق و برق «بوستون» می رود تا خواننده موسیقی جاز بشود—کیلومترها دور از شهر کوچک «الا» در «کارولینای جنوبی»، جایی که او به همراه پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می کند. «الا» نمی داند پدرش کیست. وقتی مادر «الا» نامه ای می فرستد و از او دعوت می کند برای کریسمس به «بوستون» برود، «الا» تصمیم می گیرد به مادرش نشان دهد که چقدر بزرگ شده است. مادرش تمام روز کار می کند و شب ها در کلاب های موسیقی جاز، می خواند. «الا» در آپارتمان کوچک مادرش می ماند و تلاش می کند قبل از تمام شدن این سفر، در انجام کارهای مختلف به او کمک کند.

کتاب ماه بلند آسمان

کارین پارسونز
کارین پارسونز بازیگر و کمدین آمریکایی است. وی بیشتر به خاطر بازی در نقش هیلاری بنکس در شبکه تلویزیونی NBC The Prince Prince of Bel-Air از 1990 تا 1996 شناخته شده است. پارسونز همچنین در سال 1995 در فیلم Major Payne در کنار دامون وایانز و در کار در نقش تونی بازی کرد.پارسونز به عنوان هیلاری بنکس در سریال طنز شاهزاده تازه هوا از بل-ایر بازی کرد که از سال 1990 تا 1996 از شبکه NBC پخش می شد. که بعداً پس از چهار قسمت لغو شد. در سال 2001، او در مجموعه تلویزیونی تحسین منتقدان اما کوتاه مدت The Job wit...
نکوداشت های کتاب ماه بلند آسمان
A complex exploration of racial tensions and one girl’s bumpy path toward knowing herself.
کاوشی پیچیده در تنش های نژادی و مسیر ناهموار یک دختر به سوی شناختن خودش.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A captivating, character-driven, and illuminating work.
اثری مسحورکننده، کاراکتر-محور، و روشنگرانه.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A vivid, compelling tale that will stay with readers long after they turn the final page.
داستانی ملموس و مهیج که تا مدت ها پس از پایان در ذهن مخاطبین باقی خواهد ماند.
School Library Journal School Library Journal

قسمت هایی از کتاب ماه بلند آسمان (لذت متن)
توی تلگرافش گفته بود بیا «بوستون» و پیشم بمون. پیشم بمون. نگفته بود بیا دیدنم. گفته بود بیا پیشم بمون. البته خوب می دانستم رفتن و ماندنم، آزمایشی و موقت است. مامان همیشه می گفت با این همه کاری که سرش ریخته، فرصت نمی کند مراقب من هم باشد. باید هر طور شده بهش ثابت می کردم دیگر بزرگ شده ام و از پس کارهایم برمی آیم و می توانم از خودم مراقبت کنم.

و بالاخره، آن روز رسیده بود؛ امروز همان روز بود. وقتش رسیده بود به مامان ثابت کنم که می توانم غذا بپزم و خانه را تمیز کنم و حتی زندگی را برایش راحت تر کنم. دیگر بزرگ شده بودم و جلوی دست و پایش را نمی گرفتم.

«بوستون» هیچ شباهتی به «کارولینای جنوبی» نداشت. رنگین پوست ها در «بوستون» می توانستند هر جایی دلشان می خواست، بروند. مجبور نبودی فقط موقع کلیسا رفتن شیک و پیک کنی و لباس های خوشگل بپوشی؛ زرق و برق و تجمل جزئی از زندگی در آنجا بود. آدم های مختلف از همه جای دنیا در آن شهر زندگی می کردند؛ ایتالیایی ها، چینی ها، فرانسوی ها. غذاهایشان را هم با خودشان آورده بودند. در «بوستون» می توانستیم غذای چینی بخوریم.