کتاب تونل

The Tunnel
کد کتاب : 12166
مترجم :
شابک : 978-9644482953
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 173
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1948
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

ارنستو ساباتو از نویسندگان پرفروش آرژانتین

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 1990 ساخته شده است.

معرفی کتاب تونل اثر ارنستو ساباتو

کتاب تونل، رمانی نوشته ی ارنستو ساباتو است که نخستین بار در سال 1948 انتشار یافت. هنرمندی به نام خوآن پابلو کاستل که به خاطر قتل ماریا ایریبارنه بدنام شده، اکنون در زندان، مشغول نوشتن شرحی با جزئیات از رابطه اش با قربانی است. کاستل که از همان لحظه ی اول، مسحور ماریا شده بود، تا ماه ها فقط به او می اندیشید و درباره ی این رویاپردازی می کرد که چگونه ممکن است ماریا را دوباره ملاقات کند. وقتی کاستل یک روز به شکلی اتفاقی دوباره با ماریا رو به رو شد، رابطه ای میان آن ها شکل گرفت که به تدریج، او را متقاعد کرد که پای عشقی دوطرفه در میان است. اما افکار پارانویید و متوهمانه ی کاستل، او را به سوی نابود کردن تنها چیزی کشاند که واقعا برایش اهمیت داشت...

کتاب تونل

ارنستو ساباتو
ارنستو ساباتو نویسنده و رمان نویس برجسته ی آرژانتینی از تبار ایتالیایی Arbëreshë بود. ساباتو در 26 سالگی دکترای فیزیک گرفت و فیزیکدان موفقی هم به حساب می آمده است، اما به یک باره علم را رها می-کند و به سراغ ادبیات می رود. او در سال 1985 برنده ی جایزه «میگل سروانتس» می شود که بزرگترین جایزه ی ادبی اسپانیا است. او را جزو پیشگامان رمان روان شناختی فرویدی در آرژانتین می دانند.
نکوداشت های کتاب تونل
One of the great short novels of the twentieth century.
یکی از رمان های کوتاه برجسته ی قرن بیستم.
Barnes & Noble

An unforgettable psychological novel of obsessive love.
یک رمان روانشناسانه ی فراموش نشدنی درباره ی عشق وسواس گونه.
Amazon Amazon

An existentialist classic.
یک اثر کلاسیک اگزیستانسیالیستی.
The New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب تونل (لذت متن)
برای ما بسیار موجه تر است که از چیزهایی که به آنها آشنایی کامل داریم بیزار باشیم.

من از خودم می پرسم چرا حقیقت باید ساده باشد. تجربه من کاملا خلاف این را به من یاد داده است، حقیقت تقریبا هیچ وقت ساده نیست، و اگر چیزی بیش از حد واضح و آشکار به نظر می رسد، اگر عملی به ظاهر از منطق ساده ای پیروی می کند، معمولا انگیزه های پیچیده ای پشت سر آن هست.

معمولا احساس تنها بودن در جهان با حس نخوت آمیز تکبر و برتری جویی همراه است. من انسانیت را یکسره تحقیر می کنم، افراد دور و برم به نظرم پست، زبون، کودن، آزمند، خشن، تنگ نظر می رسند. از تنهایی نمی ترسم! آن را خدای گونه می بینم.