کتاب دوئل

The Duel
کد کتاب : 1557
مترجم :
شابک : 978-964-351-197-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 178
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1891
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

دوئل و چند داستان دیگر
The Duel
کد کتاب : 2751
مترجم :
شابک : 9786007987247
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

دوئل
The Duel
  • 20,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: دبیر دبیر
    نویسنده:
کد کتاب : 2752
مترجم :
شابک : 9782000541370
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 227
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1891
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دوئل اثر آنتون چخوف

کتاب دوئل، اثری نوشته ی آنتون چخوف است که اولین بار در سال 1891 وارد بازار نشر شد. داستان این اثر درباره ی مردی به نام لائفسکی است که پس از فرار با زنی متأهل به نام ناديژدا فيودورونا، با آرزوی آغاز یک زندگی جدید در یک شهر کوچک ساحلی زندگی می کند. اما این آرزو به هیچ جا نمی رسد زیرا لائفسکی تمام وقت خود را صرف میخوارگی و قمار می کند و نادیژدا نیز وارد روابط دیگری می شود. لائفسکی دوباره نقشه ای برای فرار می کشد اما این بار بدون معشوقه اش و همین اتفاق، باعث بروز مجادله ای میان او و مردی عقل گرا به نام فن کورن می شود. فن کورن، به قوانین انتخاب طبیعی داروین و از بین رفتن موجودات ضعیف و بی فایده اعتقاد دارد. اما مجادله بالا می گیرد و این دو تصمیم می گیرند که با هم دوئل کنند. ون کورن مصمم است که درسی فراموش نشدنی به لائفسکی بدهد. کتاب دوئل، داستانی درباره ی ضعف های انسان، امکان بخشش، و توانایی ذاتی افراد در تغییر زندگی و رفتار خودشان است.

کتاب دوئل


ویژگی های کتاب دوئل

آنتون چخوف از بزرگترین نویسندگان ادبیات روسیه

فیلم هایی بر اساس این کتاب در سال های 1973 و 2010 ساخته شده است.

آنتون چخوف
آنتون پاولوویچ چخوف، زاده ی 29 ژانویه ی 1860 و درگذشته ی 15 ژوئن 1904، داستان نویس و نمایشنامه نویس روس بود. او در زمان حیاتش بیش از 700 اثر ادبی خلق کرد.چخوف را مهم ترین داستان کوتاه نویس برمی شمارند. او در زمینه ی نمایشنامه نویسی نیز آثار برجسته ای از خود به جا گذاشته است به طوری که عده ای او را پس از شکسپیر، بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ قلمداد می کنند.چخوف در سال های پایانی تحصیلات متوسطه اش در تاگانروگ به تئاتر می رفت و در همین زمان، نخستین نمایشنامه ی خود را نوشت. او در همین سال ها مجله...
نکوداشت های کتاب دوئل
It reveals the multifaceted essence of human nature.
این اثر از جوهره ی چندوجهی ذات انسان پرده برمی دارد.
Barnes & Noble

Brilliant.
درخشان.
Dear Author

One of the most subtle examples of Chekhov’s narrative art.
یکی از پرظرافت ترین نمونه های هنر روایی چخوف.
Penguin Random House Penguin Random House

قسمت هایی از کتاب دوئل (لذت متن)
وقتی خورشید غروب کرد و تاریکی همه جا را فرا گرفت، حسی غریب و ناخوشایند به او دست داد. ترس از مرگ نبود، هنگام شام و بازی ورق به دلایلی مطمئن بود که دوئل راه به جایی نمی برد. بلکه ترس از اتفاقی بود که فردا صبح برای اولین بار در زندگی اش رخ می داد. ترس از آغاز شب... او می دانست که شبی دراز در پیش خواهد داشت که بی خوابی به سرش می زند. و نه فقط به ون کارن و کینه ای که از او درد دل دارد، فکر می کند، بلکه به انبوهی هم که از دروغ ساخته فکر خواهد کرد. ولی نه توانایی آن را دارد که از آن بگذرد و نه مهارت آن. انگار ناگهان بیمار شده بود.

آنجا برایش حکم خانه اش را داشت و حتی بشقاب و قاشق و چنگال و فنجان و نعلبکی مخصوص خود را داشت. هر روز صبح برایش در یک سینی، یک فنجان قهوه، یک لیوان کریستال بلند آب یخ، و یک لیوان کنیاک می آوردند. او ابتدا کنیاک را سر می کشید، سپس قهوه را می خورد و بعد آب یخ را. ظاهرا این ترکیب به مذاقش سازگار بود چون بعد از آن شنگول می شد، دستی به ریشش می کشید، به دریا خیره می شد و می گفت: «چه منظره ی باشکوهی!»

آدم ها معمولا در آخرین شب زندگی خود، برای بستگانشان نامه می نویسند. لائفسکی با این فکر، قلم خود را برداشت و با دست لرزان نوشت: «مادر عزیزم...». می خواست به مادرش نامه بنویسد و از او بخواهد به خاطر پروردگار مهربانی که به او اعتقاد دارد به زن درمانده ای که اکنون دستخوش خفت و خواری است، درمانده و بی کس است و در فقر به سر می برد، پناه دهد و با محبت هایش او را دلگرم کند و هر چه در گذشته پیش آمده، به کلی از یاد ببرد و با فداکاری خود حتی شده قسمتی از گناهان فرزندش را پاک کند.