کتاب تله موش

The Mousetrap
کد کتاب : 1144
مترجم :
شابک : 978-964-6641-59-4
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 273
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

تله موش
The Mousetrap
کد کتاب : 2601
مترجم : سارا عابدی
شابک : 9786009865871
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تله موش اثر آگاتا کریستی

کتاب تله موش، مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی آگاتا کریستی است که نخستین بار در سال 1952 منتشر شد. این اثر که در واقع برترین نمایشنامه ی خلق شده توسط کریستی را در خود جای داده، به صورت مجموعه ای از داستان های کوتاه در کشورمان به چاپ رسیده است. در داستان تله موش، گروهی از افراد به خاطر کولاک در مهمان خانه ای گیر می افتند، در حالی که یکی از این افراد، قاتلی بی رحم است. این قاتل ممکن است هر کسی باشد: زوجی تازه ازدواج کرده که مهمان خانه را اداره می کنند و تردیدهای شکل گرفته در ذهنشان، ازدواجشان را تا آستانه ی نابودی پیش می برد؛ زنی مجرد با پیشینه ای اسرارآمیز؛ معماری که به نظر می رسد بهتر بود آشپزی را به عنوان پیشه ی اصلی خود انتخاب می کرد؛ یک سرگرد بازنشسته ی ارتش؛ مردی عجیب و کوچک که ادعا می کند برف باعث واژگون شدن ماشینش شده؛ و حقوقدانی که با حرف ها و کارهایش، شرایط را برای همه سخت تر و غیرقابل تحمل تر می کند. با پیشروی داستان، یک افسر پلیس نیز به این جمع اضافه می شود. اما شرایط از این هم پیچیده تر می گردد و افسر پلیس مجبور می شود گذشته ی همه ی افراد حاضر در مهمان خانه را واکاوی نماید.

کتاب تله موش


ویژگی های کتاب تله موش

جزو فهرست برترین آثار نویسندگان زن

آگاتا کریستی
آگاتا کریستی، زاده ی ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ و درگذشته ی ۱۲ ژانویه ۱۹۷۶، نویسنده ی انگلیسی داستان های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود.آگاتا کریستی با نام اصلی آگاتا مری کلاریسا میلر در شهر تورکی در ناحیه ی دوون انگلستان به دنیا آمد. پدر آمریکایی اش فردریک میلر نام داشت. مادرش کلارا بومر انگلیسی و از خانواده ای اشرافی بود. آگاتا به دلیل آمریکایی بودن پدر می توانست تبعه ی ایالات متحده نیز باشد، ولی هرگز از آن کشور تقاضای تابعیت نکرد. آگاتا دارای یک خواهر و یک برادر بود که هر دوی آن ها از وی بزرگ تر بودند.آ...
نکوداشت های کتاب تله موش
Another superb intrigue for the foremost mystery writer of her time.
یک شگفتی خارق العاده ی دیگر از برجسته ترین نویسنده ی داستان های معمایی در زمان خود.
Barnes & Noble

The cleverest murder mystery of the British theater.
هوشمندانه ترین معمای قتل در تئاتر بریتانیا.
Daily Telegraph Daily Telegraph

It holds the Guinness world record for longest continuous run of any show.
این اثر، دارنده ی رکورد گینس برای طولانی ترین اجرای بی وقفه در میان همه ی انواع نمایش هاست.
Economist

قسمت هایی از کتاب تله موش (لذت متن)
اما چه خوش شانسی شگفت انگیزی! چه استجابت دعایی. یک مهمان خانه و میزبانی جذاب. حیف که رولز رویسم در برف گیر کرده است. برف کورکننده همه جا هست. نمی دانم کجا هستم. شاید، با خودم فکر می کنم، قرار است که از سرما بمیرم. و بعد کیف کوچکی را برمی دارم و به سختی در برف شروع به حرکت می کنم. رو به رویم دروازه هایی آهنی را میبینم. یک اقامت گاه! من نجات پیدا کرده ام.