کتاب امتحان نهایی

Final Exam
کد کتاب : 12736
مترجم :
شابک : 978-9644482052
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

خولیو کورتاسار از نویسندگان پرفروش آرژانتین

معرفی کتاب امتحان نهایی اثر خولیو کورتاسار

کتاب امتحان نهایی، رمانی نوشته ی خولیو کورتاسار است که اولین بار در سال 1952 منتشر شد. داستان این رمان در بوینس آیرسی سوررئال، تاریک و وهم آلود می گذرد، جایی که مه ای عجیب، شهر را در بر گرفته و مردم را سردرگم کرده است. دو دانشجو با نام های خوان و کلارا، دو دوست خود یعنی آندرس و استلا را ملاقات می کنند؛ دوستی خبرنگار که او را «تاریخ نگار» می نامند نیز به این جمع اضافه می شود. خوان و کلارا در حال آماده شدن برای امتحان های نهایی خود هستند، اما به جای درس خواندن، با دوستانشان در گوشه و کنار شهر می چرخند، در میدان ها با اتفاقات عجیب مواجه می شوند و در کافه ها، به زندگی و معنای آن فکر می کنند. در تمام این مدت، شخصیتی اسرارامیز به نام ایبل آن ها را دنبال می کند.

کتاب امتحان نهایی

خولیو کورتاسار
خولیو کورتاسار یک نسل از نویسندگان آمریکای لاتین، از مکزیک تا آرژانتین را تحت تأثیر قرار داد. بخش بزرگی از بهترین و شناخته شده‌ترین کارهایش را در فرانسه نوشت. جایی که در سال ۱۹۵۱ در آن شروع به کار کرد. وی یکی از بارورترین، متعهدترین و جهانی‌ترین نویسندگان آمریکای لاتین است که از ایشان با اصطلاح «بوم - Boom» یاد می‌شود. همچنین منتقدان ادبی از کورتاسار به عنوان یکی از نویسندگان شاخص دهه ۱۹۶۰ نام می‌برند.
نکوداشت های کتاب امتحان نهایی
One of Cortázar's best works.
یکی از بهترین آثار کورتاسار.
Barnes & Noble

The stream-of-consciousness narrative helps to make this one of Cortázar's key works.
روایت سیال ذهن، به تبدیل این کتاب به یکی از آثار کلیدی کورتاسار کمک می کند.
Multicultural Review

A novel about Buenos Aires which one night turns into a Kafkaesque nightmare.
رمانی درباره ی بوینس آیرسی که در یک شب، به کابوسی کافکائسک تبدیل می شود.
Worldview

قسمت هایی از کتاب امتحان نهایی (لذت متن)
او درست در جایی دنبال من می گردد که من هیچ وقت آنجا نبوده ام.

نظرت راجع به این عنوان روزنامه ها چیست: فاجعه در مصر؛ بیست زن زنده زنده سوزانده شدند؛ مردم این عنوان را می خوانند و می گویند واقعا فاجعه ی ترسناکی است. ضمنا ده هزار زن در جاهای دیگر مرده اند و جهان ککش هم نمی گزد.

درد فقط برای کسی واقعی است که آن را همچون مصیبتی تحمل می کند و در این کار به آن حق شهروندی می بخشد و به آن اجازه ورود به روحش را می دهد. اصولا شاعر به رنج و درد تن نمی دهد. رنج می برد - ولی خودش آدم دیگری است. ایستاده در پایین تخت خواب که رنج بردن خود را نظاره می کند.